søndag 6. februar 2011

Pakking



Nå er det bare 8 dager igjen til første gruppe av filosofistudenter vender snute mot Bali! Siden jeg skal være en uke i Oslo før jeg drar til Bali, er pakkingen godt i gang allerede. Å pakke for drøye 3 måneder er ikke bare bare..

Jeg har laget meg en liten pakkeliste, som kanskje andre også kan ha glede av.

  • Ta med minst mulig klær. Jeg samlet alle sommerklærne mine, så på de med et kritisk blikk, og tok med 20 %.
  • Alt av finklær og høyhælte sko blir lagt igjen hjemme.
  • Husk skolebøker, de holdt på å bli igjen hjemme...
  • Ta kopi av pass, forsikringspapirer, bankkort, kredittkort osv.
  • Sminken blir det nok relativt lite av. Rød tomat eller svett gris er nok stilen jeg kommer til å gå for.
  • BIKINI. For all del, ikke glem bikini.
  • Solkrem med høy faktor. Hudkreft kan jeg legge igjen på Bali.
  • Toalettsaker generelt.
  • Kamera, telefon, iPod, lader.
  • Bøker, eller bok. Hvis alle tar med seg en bok hver, blir det en fin liten bok-byttering!
Og mer trenger man strengt tatt ikke. Jeg ser med glede på vekta at kofferten veier knappe 15 kilo, og da har jeg pakket ned klær for å være en uke i Oslo også. Så når jeg ha kvittet meg med de, har jeg forhåpentligvis med under 10 kg.

Ord kan ikke beskrive hvor deilig det kommer til å bli å komme seg til Bali. Bort fra snø, regn og kulde. Tiden kommer til å fly!

Stay tuned!








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar