tirsdag 19. april 2011

Auksjon, Bali Safari and Marine Park og barnehjemsdag



Denne helgen har det skjedd MASSE! På fredag hadde vi den årlige auksjonen som GOstudy arrangerer for å samle inn penger til barnehjemmet vi samarbeider med. Her ga alle sammen noe som skulle auksjoneres bort, og på kvelden ble det holdt auksjon på Bar Code. Nesten alt som ble auksjonert bort var norske matvarer, godteri og snus. Og dere vil ikke tror hvor konkurranseinnstilte og rause nordmenn er når det kommer til å gi penger til barnehjemmet og å få kloa i litt norsk sjokolade, makrell i tomat eller en boks med snus!
Tilsammen samlet vi inn over 100.000 kroner til barnehjemmet.


På lørdag sto vi tidlig opp for å dra i Bali Safari and Marine Park! Dette hadde jeg gledet meg til skikkelig lenge og forventningene ble virkelig innfridd! Først fikk hele gruppen (vi var 20 stykker som reiste sammen) utdelt Safarihatter, så vi skulle se mest mulig dumme ut..


Så bestemte vi oss for at det første vi ville gjøre var å ri på elefanter. Det var skikkelig rart og ubehagelig! Satt to stykker i en bitteliten sal og kjente omtrent alle musklene til elefanten rører på seg når den gikk framover. Jeg er glad den turen var på maks 10 minutter, det var rett og slett litt skummelt! Men vi kom oss trygt ned på bakken igjen og bestemte oss for å gå å gjøre noe litt mindre skummelt, nemlig å klappe en leopardbaby.


Neste på programmet var å se på et dyreshow, der vi fikk se dyr og fugler gjøre forskjellige triks og lærte litt om hvilke dyr som lever i Indonesia. Greit nok show, men da en mann med en diger slange dukker opp bak meg og holder slangen rett opp i ansiktet på meg, var det takk og farvel fra meg! Da ville jeg heller holde en ape!


Jeg kommer ikke over hvor søt den apen var, og ville aller helst ta den med meg tilbake til Ananda, men siden det står i reglementet at det ikke er lov til å ha aper på hotellrommet, måtte jeg bare slå fra meg den ideen..


Etter å ha spist en helt grei lunsj, var det tid for safaritur! Her kjørte vi i klassisk safaribil og fikk se mange forskjellige dyr. "Løypa" var delt opp etter verdensdeler, så vi fikk se dyr fra forskjellige deler av verden. Til og med Homo Sapiens.


Vi så også på elefantshow, snøtigere som ble matet og tok en del karuseller.


På søndag fikk vi besøk av barna på barnehjemmet på Canggu club, der de badet i bassenger, spilte fotball og volleyball sammen med oss. Det virket som de koste seg veldig og at de satte stor pris på å få komme seg litt bort fra barnehjemmet og få gjøre litt andre ting.

Nå har vi fått tilbake resultatene fra Ex.Phil-eksamen, og det virker som at de fleste har vært veldig flinke! Jeg er i hvert fall veldig fornøyd med min B!
På torsdag er vi 40 stykker som reiser til Gili, for vi har nemlig greid å mase oss til å få langhelg! Trenger jo litt påskeferie vi også. Lever jo tross alt et veldig hardt liv her nede.
Har endelig greid å få lagt ut bilder på det forrige innlegget nå også!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar